Avustus maksetaan korjausten jälkeen avustuspäätöksessä hyväksyttyjen kustannusten ja uuden energiatodistuksen perusteella, mutta korkeintaan toteutuneiden kustannusten mukaisesti.
Tarkemmat ohjeet maksu hakuun löydät avustuksen hakuohjeesta.
Maksun hakeminen verkkoasioinnissa
Aran verkkoasioinnin kautta jätettyyn avustukseen voi hakea maksua Aralta verkkoasiointipalveluun automaattisesti luodulla lomakkeella. Lomake luodaan, jos olet hakenut avustusta palvelun kautta ja avustus on myönnetty sinulle.
Lomake ilmestyy palveluun automaattisesti myönteisen avustuspäätöksen jälkeen. Avustuspäätös on voimassa päätösvuoden ja kaksi seuraavaa kalenterivuotta. Avustus tulee kuitenkin hakea maksuun viimeisenä vuonna 31.10. mennessä.
Kirjaudu palveluun
Maksun hakeminen erillisellä lomakkeella
Avustuksen maksua voi hakea myös erillisellä, verkkosivuiltamme ladattavalla lomakkeellaARA 32a. Lomakkeen voi toimittaa Aralle sähköpostitse (skannattuna ja allekirjoituksin pdf-muodossa) tai postittaa Araan paperisena.
Maksatusneuvonta palvelee maksuun liittyvissä kysymyksissä
Puhelimitse: 029 525 0950
Palvelemme maanantaisin, keskiviikkoisin ja perjantaisin klo 9–11.
Sähköpostitse palvelemme joka arkipäivä.